Very hot - Lah - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mariella S - WaarBenJij.nu Very hot - Lah - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mariella S - WaarBenJij.nu

Very hot - Lah

Door: Yellie

Blijf op de hoogte en volg Mariella

25 April 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo daar!

Hier weer even een update van mij. Ben aan de laatste loodjes van mijn verslag bezig, en als dat af is dan ben ik hier op de uni klaar (hoef het alleen nog maar door te lezen!) Heb een paar uur geleden Ray uitgezwaaid naar het vliegveld, heb een heerlijke facial gepakt en ik ben dus inmiddels alleen achtergebleven in zonnig Kota Bharu.
Afgelopen dagen is het erg heet geweest “very hot – Lah” aangezien de maleiers overal “lah” achter zeggen. Maar aangezien wij voornamelijk in de (airco) bieb aan ons verslag hebben gewerkt, hebben we hier weinig van gemerkt.
Vandaag zijn we nog naar een shelter voor vrouwen met HIV geweest. Erg indrukwekkend om de verhalen daar te horen. Veel vrouwen worden besmet door hun man (of door verkrachting) en worden vervolgens verstoten. Echt heavy!

Vorige week was qua studie een rustige week, ik ben ook een paar dagen ziek geweest. We zijn naar de infectieziekten unit in het ziekenhuis geweest om te kijken hoe ze hier het MRSA-bacterie probleem aanpakken. Een van de zusters heeft ons alles uitgelegd en rondgeleid door het lab, en de registraties laten zien. Toen gingen we naar een patient toe om te kijken hoe dat de patienten hier geisoleerd worden en hoe samples worden afgenomen. Helaas was de patient er niet, omdat hij meewerkte aan de examens van de laatstejaars geneeskunde. Wel hing er mooi een klein rood bordje aan zijn infuusstandaard met MRSA en het bed naast hem was leeg voor de “isolatie”. In tegenstelling tot Nederland waar de MRSA patienten met een maanmannetjespak benaderd worden, doen ze hier gewoon handschoenen aan en een schort voor (doet niet zoveel volgens mij maar goed).Voor isolatie hebben ze geen kamers dus dat gebeurt dan ook niet hier in het universiteitsziekenhuis. Verder zouden we ook nog naar een HIV preventieproject gaan kijken waar ze naalden uitdelen aan drugsverslaafden, maar het regende dus zijn we hier niet heengegaan (dan zijn er ook geen verslaafden).
Woensdagavond zijn we weer lekker gaan buikdansen, ik wordt er nog goed in haha. Daarna hebben we ons heerlijk laten verwennen bij de schoonheidsspecialiste, waarbij ze met een zuiger het talg uit je huid zuigen. Erg speciaal ;-) maar het is vast erg goed voor mijn huid.

We hadden maar een kort weekend, 2 dagen (das dus kort voor ons) en we besloten om weer een weekend naar Penang te gaan om daar weer met onze vrienden te meeten.
Slaaptechnisch niet een erg goed idee, aangezien dat twee keer de nachtbus betekend, met een chauffeur die als een idioot over slingerende weggetjes door de bergen sjeest.
We hadden onze vriend Muneer gesmst voor een goed hotel, waar we WEL om 4 uur snachts aan konden komen, want we hadden geen zin in hetzelfde gedoe als de vorige keer. We mochten van de schat in zijn appartement slapen (hij heeft er toch twee) echt super relax. Na toch even bijslapen zijn we s middags naar de mall gegaan, ik heb een fototoestel gekocht! Qua kleding was het allemaal best prijzig dus ik heb me ingehouden.
Savonds hadden we een feestje van een vriendin van Muneer (waar we de vorige keer ook mee zijn wezen stappen) in een super hippe bar aan het water, met ladies night dus gratis coctails en twee mannelijke strippers. Als verrassing voor de verjaardag van dat vriendinnetje, werd ze uit het publiek gepakt en mocht ze met hen gaan dansen (hadden hun speedo nog aan :P). Wij mochten ook meedoen maar hebben vriendelijk bedankt.
Daarna nog naar wat andere clubs geweest voordat we voldaan in ons bedje ploften.
De volgende dag hebben we een paar uurtjes op het strand gelegen (was al weer veel te lang geleden) om ons weer een beetje op te bruinen. En na een heerlijke kip maaltijd van chefkok Muneer was het weer tijd om met de bus naar huis te gaan.

Afgelopen week hebben we weer voornamelijk aan ons verslagje gewerkt en de mensa onveilig gemaakt. Er loopt altijd een grappig opaatje rond die engels heeft geleerd in the british army die ons altijd van allerlei eten aan probeert te smeren (meestal erg lekker hoor ;)) en
hij probeert ook ons wat Maleisich te leren.!Helaas verstaan we altijd maar de helft van zijn enthousiaste verhalen van engels gemixt met Maleis maar goed. We hebben kennis gemaakt met de eigenaar van de mensa, waarmee we zelfs die week naar zijn huis zijn geweest en zijn uit eten met zijn gezin! Toen ik vroeg wie dat “funny old man” was, bleek dat zijn vader te zijn…. Oeps :)! Voor de rest hebben we afscheid genomen van alle vrienden die we hier ontmoet hebben. We zijn met vrienden uit Jemen gaan barbequen op het strand,best een ervaring om met kleren aan te zwemmen aangezien vrouwen hier niet in bikini gaan...
Ben trouwens ook nog bij de KNO arts geweest, wilde mijn oren laten checken voor ik ging duiken. Na ruim een uur wachten mocht ik naar binnen. Kreeg ik zon scoop in men neus geduwd. Ter verdoving werd er wat cocaine (!!) in mijn neus gedaan. was niet echt een pretje dat onderzoek. Maar alles was prima. Heb ook nog allergie-medicatie en neusdruppels meegekregen, weet ook niet waarom maar goed. Volgesn mij schrijven de dokters hier maar wat voor om iets mee te kunneng geven. Weer een spannende ervaring rijken haha.
Donderdag zijn we met de studenten waarmee we op posting zijn geweest, en die net hun artsexamen hebben gedaan gaan bowlen. We zijn met Dharma (waarmee we de buikdansles hebben gedaan) soort van gourmetten maar dan op een soort van stoomtoren waarbij je aan de rand kunt koken en in het midden kunt bakken (wat ik niet goed uit kan leggen maargoed). Verder nog lekker gaan sporten en buikdansen in de gym en onze favoriete gerechten nog voor laatste keer geprobeerd.
Ik besef nog niet helemaal dat mijn verblijf op de campus al is afgelopen!

Vandaag is dus mijn lonely trip begonnen. Nadat ik mijn verslag heb opgestuurd naar mijn begeleider, ben ik helemaal vrij om te gaan. Best eng gevoel eigenlijk, maar ook wel relax. Morgen vertrek ik naar de perhentian islands (die relaxte bountyeilandjes met die mooie fotos waar ik in het begin ook heen ben geweest…) om daar duikles te nemen. Dan moet ik nog de laatste dingetjes regelen met mijn begeleider hier, en daarna vertrek ik met mijn hele hebben en houden naar Kuala lumpur om vanaf daar een weekje te relaxen op bali. Daarna staat nog 2 dagen singapore op het programma, en daarna is het alweer tijd om terug te gaan naar Nederland….
Ik ga er nog ff van genieten!!

• 27 April 2009 - 03:25

Coby:

yella, wil je niet in dezelfde zin zeggen dat je ziek bent geweest en dat je naar een MRSA kliniek geweest bent. Klinkt heel eng:)
    Weer terug in de bewoonde wereld met uitgaansmogelijkheden dus. NIet te veel geld uitgeven inderdaad aan dingen die je eigenlijk niet nodig hebt;). Reizen in je eentje is best gezellig hoor, die-hard yella gaat dat zeker overleven.
    Spreek je snel en een veilige reis terug!
    Groetjes
    Coby-lah uit een tropisch Canada:)

• 01 Mei 2009 - 09:32

Raffie:

Meisje! Wat vliegt te tijd snel, maar niet snel genoeg! :) Zin om je snel weer te zien en bij te kletsen! :) Geniet van je laatste daagjes in Azie, geniet van je weekje Bali (echt gaaf!) en tot snel, xxx Raf

• 02 Mei 2009 - 13:21

Suzanne:

Hoe was het duiken? Spannend? Ben benieuwd naar je verhalen! Geniet van de laatste daagjes! Tot snel! Kus

• 03 Mei 2009 - 20:39

Hannie S.:

Geniet van je verslagen etc.
    Heb het erg druk met opa. 2x per dag naar het ziekenhuis, veel was.
    Van mailenkomt gewoon niets. Sorry. Zal blij zijn als je weer in Holland bent.
    Geniet van deze laatste weken zoals je van plan was. XXXXX oma

• 04 Mei 2009 - 01:03

Susan En Charlotte Kolman En Mostert:

Hey babe!
    khoop dat je duikcursus heel cool was en dat je geniet van je tijd alleen!! Lekker zeg alles afgerond en nu nog ontspannen op Bali ooohhh ben echt jaloers en wij hier maar studeren..ik kan niet wachten tot wij naar Fiji gaan! Enjoy and relax en niet met een Balinese man thuiskomen he!

Liefs Char