De laatste daagjes... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Mariella S - WaarBenJij.nu De laatste daagjes... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Mariella S - WaarBenJij.nu

De laatste daagjes...

Door: Yellie

Blijf op de hoogte en volg Mariella

15 Mei 2009 | Singapore, Singapore

Vandaag is mijn laatste dag in Singapore, en ik ben op weg naar het vliegveld, om terug naar KL te gaan. Terwijl ik verveeld naar een beeldscherm zit te kijken, beweegt de metro zich met een zacht zoemend geluid voort. Ik ben pas een paar dagen in Singapore, maar ik voel me al helemaal thuis in deze stad. Het enige vervelende is dat je niet mag eten/ drinken in de metro, maar daar staat dan tegenover dat het de schoonste metro en de schoonste stad is die ik ooit gezien heb. Werkelijk nergens zie je papiertjes op straat, en al helemaal niet de grote kauwgomvlekken die in Europa het straatbeeld sieren. Wanneer je eet of drinkt in de metro staat daar dan ook een boete van 500 dollar (=250 euro!) op, dus dat risico wordt niet genomen. Roken kost je zelfs 1000 dollar! In de metro (MRT in singapore) worden op een beeldscherm filmpjes getoond van aanslagen in Londen, Madrid en Bali. Je ziet hoe bloederige lichamen worden versleept. Daarna wordt uitgelegd hoe je verdachte personen in de metro zou herkennen, ze hebben vaak een grote zwarte tas bij zich, die ze achterlaten als ze de metro verlaten. Hehe.

Gisteren heb ik de wijk Little India verkend, en gewoon lekker rondgelopen in de omgeving. Ook heb ik een rondje gelopen door de botanische tuinen, wel ff fijn om uit de stad te zijn. S avonds lekker aan het water gegeten (boat quay) met een Nederlandse jongen uit het hostel, die in Bangkok studeert. Moest wel ff schrikken van de prijzen hier, want die zijn gewoon westers en niet Aziatisch! Wel goed om weer aan het Nederlandse prijsniveau te wennen ;). Daarna nog tot 3 uur gekletst in het guesthouse, errug gezellig.
In Singapore is het trouwens hip om een bril te dragen, vandaar dat ook veel mensen een bril dragen terwijl ze die niet eens nodig hebben :s!

Eergisteren met Duitser Marcus en local Priya rondgelopen op Sentosa eiland, een opgezet eiland, waar het laagste puntje van continentaal Azie zich zou bevinden. Helaas begon het te regenen waarna we na een toplunch terug zijn gegaan naar het hostel. Toen het weer droog was, wat rond gaan lopen in het stadgedeelte van Singapore. Superveel mooie gebouwen daar! Toen het donker begon te worden, hebben we een boottochtje gedaan, waarmee we de night-skyline van Singapore mooi vast hebben kunnen leggen. Marcus had het goede idee om in een echt chinees restaurant in China town te gaan eten. Op het menu stond varkensleversoep, varkensdarm soep en vele andere “delicatessen”. Ik heb maar een groentesoep gepakt, maar onze Marcus wilde graag een kippepoot. En hij kreeg een gefrituurde kippenklauw… je had zijn gezicht moeten zien toen hij zijn bordje kreeg :). Na een cocktailtje en een biertje aan het water was het weer tijd om het bedje in te duiken.

Het guesthouse waar ik verbleef was echt supermooi, schone kamers, een grote kluis waar je spullen in kwijt kon, een filmruimte met een grote lcd tv en dvds, een wii en mooie computers met gratis internet. Best prima dus, alleen een beetje jammer dat ze me 7 dollar chargden omdat ik een uur te laat uitcheckte (wat natuurlijk wel mijn eigen schuld was maar toch).


Op het moment zit ik weer in KL in mijn hotelletje aan een echt nep ouderwets degelijk houten buro (zo eentje die je altijd in films ziet) mijn laatste verhaaltje te typen. Vanochtend vroeg op gestaan om kaartjes te bemachtigen voor de fameuze twin patronas towers sky-bridge te bezoeken. Vanavond inpakken en morgenavond vliegt mijn vliegtuigje, die mij naar koud Europa gaat brengen. Bijna zover…. Dag Azie, dag lieve mensen, dag lekker eten, dag goedkope shizzle, dag leuke kleren voor 2,- euro, dag gezellige chaos, dag elke-keer-dat-ik-oversteek-wordt-ik-bijna-overreden, dag relaxt leven… Tijd om uit te rusten is er niet, want ik kom zondag aan en maandag om 9 uur in Maastricht weer beginnen aan mijn nieuwe coschap oogheelkunde.

Iedereen bedankt voor het lezen van mijn verhaaltjes en voor de leuke reacties, en volgend jaar Maart volgt weer een nieuw "avontuur", maar dan in Zuid-Afrika ;-).

Liefs Mariella

  • 15 Mei 2009 - 10:07

    Raffie:

    Gaaf verhaaltje, jammer dat het ten einde is, maar leuk dat je snel weer terug komt! Heb er zin in om je even te zien. Geniet van je laatste uurtjes! Kusje, Raf

  • 18 Mei 2009 - 11:34

    Maud:

    Welcome back!!!
    Zal wel weer ff wennen zijn denk ik...maar gelukkig wel een hoop mooie herinneringen en ervaringen in the pocket.
    Tot snel!!
    Liefs,
    Maud

  • 18 Mei 2009 - 14:05

    Irmin:

    "dag elke-keer-dat-ik-oversteek-wordt-ik-bijna-overreden, dag relaxt leven". Klinkt inderdaad heel relaxed ;-).
    Kan wel lezen dat je 't goed naar je zin gehad hebt daar :-). Nu weer hier.. kom je woensdag nog langs op m'n afstudeerborrel?

    gr. Irmin

  • 19 Mei 2009 - 12:11

    Aniek:

    Heej Mariella!
    Ten eerste natuurlijk hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!!!
    Je bent ondertussen weer terug in het koude (nouja, voor jou zal het koud zijn) Nederland denk ik. Welkom terug! De verhalen zien er in ieder geval super uit! Kom je woensdag alle mooie verhalen live vertellen @ de Dikke???
    Groetjes Aniek

  • 19 Mei 2009 - 14:47

    Irmin:

    En gefeliciteerd heh!

  • 19 Mei 2009 - 19:57

    Maaike:

    Zoals ik al zei toen we vanmiddag aan de koffie, o nee, de appel en het water, maar in ieder geval in de zon zaten: welcome back! Terug naar het echte harde leven! En terug naar je verjaardag vieren met familie en oerhollandse vrienden. We krijgen toch nog wel een feestje hè, tussen alle co-schappen door?

    xx

  • 20 Mei 2009 - 01:58

    Coby:

    Hey Yell,
    Home sweet home. Moet een heerlijk gevoel zijn om weer in Nederland bij familie en vrienden te zijn.
    Hopelijk heb je je aan de gemaakte afspraken gehouden (je weet wel...braaf blijven).
    Aangezien het hier in Canada nog 19 mei is, mag ik je ook nog feliciteren:). Hieperdepierpedeknor;)
    Spreek je snel
    groetjes
    Coby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Maleisie

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2009

De laatste daagjes...

07 Mei 2009

beaches, haaien en surfen

25 April 2009

Very hot - Lah

13 April 2009

over muggen, buikdansen, melakka en moskees

01 April 2009

voetbal & clubbing Penang
Mariella

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 13388

Voorgaande reizen:

15 Maart 2010 - 16 Mei 2010

Zuid-Afrika

16 Februari 2009 - 17 Mei 2009

Maleisie

Landen bezocht: