beaches, haaien en surfen - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Mariella S - WaarBenJij.nu beaches, haaien en surfen - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Mariella S - WaarBenJij.nu

beaches, haaien en surfen

Door: Yellie

Blijf op de hoogte en volg Mariella

07 Mei 2009 | Indonesië, Bali

Lieve lezers,

Nadat ik zaterdag de laatste woorden van mijn verslag had getypt, en op gestuurd naar mijn begeleider, was het eidnelijk zo ver: ik was vrij!!! Mijn plan was om naar de Perhentian Islands te gaan om daar mijn duikbrevet te halen. Dat is niet helemaal gelukt, maar daarover later meer… Zondagochtend vroeg opgestaan om niet al te laat aan te komen op de perhentian, zodat ik makkelijk een kamer zou kunnen vinden. Helaas bleken de kamers ten op zichte van de vorige keer een stuk duurder geworden te zijn dus toch maar kamer zonder airco gepakt, maarja je kunt niet alles hebben he. De volgende dag op snorkeltocht geweest, echt superveel gezien, 7 haaien en 2 schildpadden en nog veel meer… super gaaf!
Tijdens het snorkelen heb ik nog een paar leuke mensen ontmoet, waarmee ik de rest van de week heb opgetrokken, een Noorse jongen, een Zweeds meisje en een Finse jongen. De finse jongen, Petri, wilde net als ik zijn duikbrevet halen dus dat hebben we samen gedaan. Helaas voor mij was mijn duikavontuur vroegtijdig afgelopen met klaringsproblemen, en een oorontsteking dus dat was wel een beetje jammer. Maar toch een hele gave ervaring! Overdag shakes drinken op het strand, en savonds lekker barbecue menu en daarna een biertje/wodka/monkeyjuice op het strand. Het leven is niet slecht daar! Zaterdag was het weer tijd om terug te gaan, omdat ik nog wat dingen af moest handelen op mijn stageplek en dat was dan het einde van een topweek…
Ik zou eigenlijk nog een surgery meedoen die zondag, maar mijn begeleider kwam er op de ochtend zelf mee dat er geen general surgeries waren… dus nog een ochtendje uit kunnen slapen. Had nog een afspraak met mijn begeleider om mijn verslag door te spreken, en nadat de afspraak eerst nog eens verzet werd naar een uur later, bleek dat ze mijn verslag nog niet eens door had gelezen! Gelukkig kan het allemaal via de mail afgerond worden. Petri was die dag ook nog in Kota Baru, omdat er vanwege Maleisische vakantie geen bustickets meer te verkrijgen waren. Heb hem de culinaire hoogstandjes van kota bharu en kubang kerian laten zien. Toch wel fijn om een man bij je te hebben in kota baru, dan wordt er door de locals niet zo veel naar je geroepen ;-). Savonds zijn we nog met de vrienden uit Jemen gaan eten, en daarna ben ik met de bus en al mijn spullen (inmiddels een loodzware enorme koffer, een kleine koffer, een rugzak en een handtas….) richting Kuala Lumpur gegaan. De bus kwam natuurlijk midden in de nacht aan (uur of 5 fzo) dus maar een taxi naar het guesthouse genomen waar ik mijn koffer zou kunnen stallen, zodat ik die niet verder mee hoefde te nemen. Bij aankomst in het guesthouse, die nog niet open was, kwam ik erachter dat ik mijn telefoon kwijtgeraakt was in de bus, waarschijnlijk uit mijn tas/zak gevallen fzo. Ben nog teruggegaan naar het busstation maar de bus was al weg en de telefoon nergens meer te bekennen helaas (het zou heeeel fijn zijn als jullie mij mailen of liever smsen zodat ik julllie nummers weer heb). Weer een onhandige actie van mij dus.

Savonds de vlucht naar bali. Had een uur vertraging en nadat ik eindelijk in Kuta (=de toersistenplek van bali) was aangekomen kon ik eerst geen kamer vinden, na een hele zoektocht van 2 uur eindelijk toch een mooi plekje weten te bemachtigen met airco en zwembad. Wel lekker een beetje luxe (lees warme douche) na al die primitieve slaapplekken! Kuta is echt een gekkenhuis, met iedereen die de hele tijd aan je vraagt of je “trransport”, massage, pedicure, jurken en weet ik veel wat wil. En als je dan zegt dat je niets wil, dan gaan ze niet weg ofzo en vragen het gewoon nog 10 keer. Of ze beginnen je gewoon te masseren. Wel gezellig druk hier.
De eerste dag smiddags wat proberen te surfen, ging eigenlijk verbazingwekkend goed, maar had goede begeleiding van een van de locals die surfboards op het strand verhuren. De volgende ochtend had ik er wat meer moeite mee, had ook een klein boardje meegekregen, maar kreeg gelukkig hulp van een Nederlands stelletje wat ook aan het surfen was daar. Erg fijn als iemand je af en toe een duwtje geeft zodat je niet zo hard hoeft te peddelen om op de golf te komen. S middags ging het eigenlijk best wel goed! Zelf golfjes gepakt en lange stukken gestaan en het sturen gaat ook prima! Scheelt waarschijnlijk ook dat ik al wat ervaring heb met windsurfen en snowboarden.
Vandaag naar het zuiden gegaan, ulu watu, ik kon een lift krijgen van twee australische surfdudes die daar toch al heen gingen. Ulu Watu is een bekende surfspot op Bali, en heeft als bijnaam de wasmachine, dat zegt alweer genoeg haha. De golven zijn er hoog en hard, niet echt een plek voor beginners dus, maar leuk om er te kijken! Om er te kunnen surfen moet je eerst door een grot heen, echt super mooi daar. Vervolgens ben ik smiddags nog naar de tempel van Ulu Watu gegaan, waar het echt stikt van de apen. Gelukkig was ik gewaarschuwd om geen sieraden of zonnebril te dragen want die apen nemen het allemaal mee, en dan moet je een van de locals betalen om het terug te krijgen. Gelukkig niets gebeurd, behalve een aap dan die het leuk vond om in mijn handdoek te bijten en niet meer los te laten!

De tijd gaat echt snel nu… over 10 dagen al weer thuis!!

Liefs Mariella

  • 07 Mei 2009 - 15:46

    Lot:

    hey hey!

    wat fijn nu eindelijk lekker relaxen na dat co-schap! echt vet vakantie of niet? leuke verhalen, heel veel plezier nog!
    xx

  • 07 Mei 2009 - 17:03

    Raffie:

    Yellie!

    Super dat je je vermaakt en kan genieten van vrije tijd. Dat de tijd vliegt...sjah, wil alleen maar zeggen dat je geniet, toch?! :P
    Geniet van je uitzicht (surfdudes...hihi), de golven en het zonnetje..enne...Heb wel zin om je gauw te zien! Kusje, Raf

  • 12 Mei 2009 - 06:36

    Charlotte:

    Hey Yeltje,

    Leuk om van je te horen op Bali! Ik hoop dat je goed thuis bent aangekomen en lekker bruin en ontspannen natuurlijk. Echt supergaaf wat je allemaal hebt gezien en gedaan. Je moet even gauw je PADI halen dan kun je mijn buddy worden (gaan we samen in de Maas duiken).In onze groep was er ook een meisje die hetzelfde probleem had met haar oren maar die heeft het nu toch gehaald.

    Ik ga weer verder aan het onderzoek.

    Liefs Char

    ps: laat je weten of nederland veel veranderd is..?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Maleisie

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2009

De laatste daagjes...

07 Mei 2009

beaches, haaien en surfen

25 April 2009

Very hot - Lah

13 April 2009

over muggen, buikdansen, melakka en moskees

01 April 2009

voetbal & clubbing Penang
Mariella

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 13383

Voorgaande reizen:

15 Maart 2010 - 16 Mei 2010

Zuid-Afrika

16 Februari 2009 - 17 Mei 2009

Maleisie

Landen bezocht: