let the sun shine! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mariella S - WaarBenJij.nu let the sun shine! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mariella S - WaarBenJij.nu

let the sun shine!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariella

05 Maart 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoihoi!!

Nog even een laatste berichtje uit Kota Bharu voordat Ray en ik voor 3 weken afreizen naar het vissersdorpje Kuala Besut om ons bij de groep studenten community medicine te voegen. Morgen vroeg komt “het busje” ons halen. Ik ben net eindelijk gewend aan de luxe van een eigen kamertje en stromend water, en dan begeven we ons naar het perifere ziekenhuisje waar we de kamer met 4en moeten delen en waar douchen ook niet vanzelfsprekend is. En ik maar denken dat maleisie een goed ontwikkeld land was!
Nja we zullen het wel zien. Ow trouwens de stroom in ons blok is ook al 3 keer uitgevallen in 3 dagen tijd!

Gisteren was het voor het eerst weer mooi weer dus we zijn er opuitgetrokken om Kota Bharu te bekijken. De zon scheen en het was gelijk weer snikheet.... maar er was zon :)! Onze eerste stop was de central market (zie foto) waar allerhande groenten, fruit, kruiden, kleding en vooral veel vis en zeebeestjes worden verkocht. Verder hebben we nog wat rondgekeken in de stad en wat gebouwen van de sultan bekeken. Op zich nog best een leuke stad om rond te lopen. Bij de VVV vertelden ze ons dat er savonds een schaduwspel zou zijn in het cultureel centrum. We hebben eerst suuperlekkere roti kip gegeten bij de campus(duurde alleen ff voordat het oude mannetje bij het stalletje doorhad wat we wilden bestellen ;)) en zijn daarna weer naar de stad gegaan voor het schaduwspel. Omdat het schaduwspel pas om 23u afgelopen was, en wij dat laat vonden om nog een taxi te vinden dachten wij om 22u alvast een taxi te gaan zoeken. Binnen 1 minuut kwam er een voorbij, maar deze vroeg veel te veel! En je raad het al daarna waren er geen taxis meer te bekennen, en wij maar wachten langs de weg. Uiteindelijk zijn we maar gaan vragen bij het cultureel centrum (=binnenplaats) en een lief vrouwtje daar heeft iemand regeld die ons thuis zou brengen..echt superlief!!

Dinsdag zijn we uit verveling maar weer naar de mall gegaan om te shoppen, ze hebben daar een grote supermarkt en een hoop kledingwinkels, helaas kan ik me niet uitleven vanwege 1) geldgebrek en 2) ruimte/gewichtsgebrek in mijn koffer. Maar toch leuk om daar rond te lopen.. bovendien is het er lekker koud en konden we weer een heerlijke cappucino pakken bij secret recipe.

Heb trouwens een paar nieuwe fotos gezet op: http://picasaweb.google.nl/yellieyellie/KualaLumpurEnKotaBharu#
Liefs uit een bewolkt maar droog maleisie ;)

Mariella

• 05 Maart 2009 - 07:20

Raffie:

Das een kort berichtje ;) Op zich is het wel leuk dat je plaatsen in Maleisie afwisseld, maar kan me voorstellen dat een gepoetst kamertje wel lekker is! Succes morgen en have fun! x Raf

• 06 Maart 2009 - 09:09

Astrid, Voor Gerard:

Hoi mariella,

Gisteren heb ik voor Gerard bij mij thuis internet opgestart en deze site opgezet. Hij heeft alles aandachtig gelezen en bestudeerd.
    Nu ben ik voor hem alle pagina's van jouw blog aan het printen zodat hij niets mist van jouw avonturen! (hij leeft toch nog wel een beetje in het stenen tijdperk he!) Hij is lief bezorgd om jou, maar vind het super hoe je alles doet!
    Volgende keer als hij bij mij is zal ik hem zelf een berichtje laten maken.
    Heel veel plezier daar :)

Groetjes Astrid

• 07 Maart 2009 - 14:13

Niels:

Hey,
    Echt leuke berichten en foto's! Ik vind het natuurlijk helemaal top dat je de petronas twin towers al hebt bezocht. Er lijkt daar zoveel te beleven dat je haast geen tijd hebt voor je co. ;)
    Veel plezier daar in het vissersdorpje!